POLITYKA PRYWATNOŚCI
Poniżej znajdą Państwo informacje o zakresie i zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych, a także o plikach cookies wykorzystywanych przez witrynę prawniktransport.pl. Poniższe informacje opracowano w oparciu o wytyczne zawarte w Ogólnym Rozporządzeniu o Ochronie Danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. („RODO”).
Z uwagi na wejście w życie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, Kancelaria Radcy Prawnego Michał Kałużny informuje, iż przetwarza między innymi dane osobowe:
Klientów będących osobami fizycznymi,
w przypadku Klientów Kancelarii będących osobami prawnymi bądź jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej - dane osobowe osób uprawnionych do reprezentacji takich podmiotów, pracowników i współpracowników takich Klientów,
dostawców usług będących osobami fizycznymi, jak również pracowników i współpracowników dostawców usług;
osób zgłaszających się do Kancelarii w celu uzyskania pomocy w zakresie doradztwa prawnego świadczonego przez Kancelarię, jak również osób, których dane zostały uzyskane przy okazji świadczenia takich usług na rzecz Klientów Kancelarii;
osób współpracujących z Kancelarią w sposób stały bądź sporadyczny przy świadczeniu usług przez Kancelarię;
W związku z powyższym, Kancelaria przekazuje Państwu istotne informacje związane z faktem przetwarzania danych osobowych.
ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
Administratorem danych osobowych jest Kancelaria Radcy Prawnego Michał Kałużny, ul. Rubinowa 15, 62-700 Turek, NIP: 6681966160.
2. DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA
Kancelaria umożliwia następujące formy kontaktu:
telefoniczny: +48 607 326 920
via e-mail: biuro@prawniktransport.pl
w siedzibie Kancelarii pod adresem: ul. Rubinowa 15, 62-700 Turek, bądź w biurze Kancelarii w Poznaniu, znajdującym się pod adresem: ul. Sokoła 1/49, 61-131 Poznań.
3. CELE PRZETWARZANIA DANYCH, PODSTAWA PRAWNA ORAZ PRAWNIE UZASADNIONE INTERESY
Informujemy, że Państwa dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie wtedy, gdy jest to niezbędne do:
zawarcia i wykonania umowy, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, w tym w szczególności umowy obsługi prawnej bądź umowy o świadczenie usług na rzecz Kancelarii przez dostawców takich usług;
wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, wynikających z prawa Unii lub prawa polskiego;
do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub stronę trzecią na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, za które administrator uznaje w szczególności: dochodzenie, ustalenie i obronę przed roszczeniami, zapobieganie oszustwom, zapewnienie bezpieczeństwa środowiska teleinformatycznego, ustalanie konfliktów interesów i naruszeń etycznych w zakresie niezbędnym do przeciwdziałania nadużyciom, w celach archiwalnych i statystycznych, jak również świadczenie usług na rzecz Klienta, w sytuacji, w której interes Klienta jest nadrzędny wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą.
4. KATEGORIE PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH
Kancelaria przetwarza następujące kategorie danych osobowych:
dane mające na celu potwierdzenie tożsamości, takie jak: imię i nazwisko, numer PESEL, numer dowodu osobistego, datę urodzenia;
dane kontaktowe, takie jak: numer telefonu, adres email, adres zamieszkania,
dane identyfikacji podatkowej;
dane dotyczące wykształcenia oraz doświadczenia zawodowego – jeśli jest to konieczne z punktu widzenia świadczonych usług;
dane dotyczące sytuacji majątkowej i finansowej - jeśli jest to konieczne z punktu widzenia świadczonych usług;
dane dotyczące działalności zawodowej, gospodarczej;
dane dotyczące stanu cywilnego - jeśli jest to konieczne z punktu widzenia świadczonych usług;
Ponadto Kancelaria może przetwarzać inne kategorie danych osobowych, o ile nie można zakwalifikować tych danych do żadnej ze wskazanych grup, a przetwarzanie jest dokonywane w celach określonych niniejszą informacją.
5. KATEGORIE ODBIORCÓW DANYCH
Odbiorcami danych mogą być podmioty z następujących kategorii:
współpracujący z Kancelarią adwokaci, radcowie prawni, notariusze oraz inne podmioty świadczące usługi prawne i samodzielnie decydujące o celach i sposobach przetwarzania danych;
podmioty upoważnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa (w szczególności sądy i organy państwowe);
podmioty świadczące usługi:
informatyczne oraz nowych technologii;
księgowo- finansowe;
audytorskie i kontrolne;
pocztowe oraz kurierskie
6. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Okres przechowywania danych przez Kancelarię kształtuje się następująco:
celem wykonania umowy – do momentu jej rozwiązania bądź wygaśnięcia;
celem ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – do momentu przedawnienia roszczeń bądź wniesienia sprzeciwu;
celem wypełnienia ciążących na Kancelarii obowiązków prawnych – do momentu wygaśnięcia obowiązków wynikających z przepisów prawa.
7. PRZYSŁUGUJĄCE PRAWA.
Prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania i uzupełnienia, ograniczenia ich przetwarzania i usunięcia;
Prawo do przenoszenia danych osobowych, które zostały przez Pana/Panią przekazane Kancelarii, tj. prawo do ich otrzymania w ustrukturyzowanym powszechnym formacie oraz ich przesłania innemu administratorowi. Prawo to może zostać zrealizowane wyłącznie w przypadkach, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody bądź umowy oraz o ile jest całkowicie zautomatyzowane.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w przypadku uznania, iż przetwarzanie danych osobowych narusza RODO
Prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, o ile przetwarzanie to odbywa się w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub stronę trzecią, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit.f RODO. Przyczyną takiego sprzeciwu musi być Pana/Pani szczególna sytuacja. Po otrzymaniu sprzeciwu przestaniemy przetwarzać Pani/ Pana dane w powyższych celach, co do których wyraziła Pani/ Pan sprzeciw, chyba że wykażemy istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Pani/ Pana interesów, praw i wolności lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.
Prawo do cofnięcia zgody. O ile przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, osoba ta ma możliwość cofnięcia zgody w dowolnym momencie, przy czym cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych, dokonanego na podstawie tej zgody przed jej cofnięciem.
8. INFORMACJA CO DO WYMOGU LUB DOBROWOLNOŚCI PODANIA DANYCH ORAZ KONSEKWENCJACH I NIEPODANIA
W zakresie przetwarzania danych osobowych w celu, o którym mowa w pkt. 3 lit b) powyżej, obowiązek podania danych jest wymogiem ustawowym; z kolei w przypadku przetwarzania danych w celach, o których mowa w pkt. 3 lit a) i c), obowiązek podania danych jest wymogiem umownym - podanie danych osobowych we wszystkich celach, o których mowa powyżej, jest dobrowolne, jednak jest niezbędne do zawarcia i realizacji umowy z Kancelarią.
9. PLIKI COOKIES
1. Witryna prawniktransport.pl wykorzystuje tzw. pliki cookies (tzw. "ciasteczka"). Ciasteczka to małej wielkości pliki, które są umieszczane na Państwa komputerze przez witryny, które odwiedzasz. Pozwalają one, podczas Twoich następnych odwiedzin tej witryny, zrekonstruować ewentualne ustawienia lub inne zmiany, które wprowadziłeś/łaś.
2. Strona wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania informacji na temat Państwa wizyty w sklepie w celach statystycznych, marketingowych, ale również w celu udostępniania funkcji sklepu i ułatwiania dokonywania zakupów (np. zapamiętany koszyk zakupów).
3. Za pomocą stosownych funkcji wykorzystywanej przeglądarki internetowej, w każdym momencie mają Państwo możliwość usunięcia plików cookies lub zablokowania wykorzystywania tych plików w przyszłości.
4. Więcej informacji na temat plików cookies można znaleźć na stronach producentów przeglądarek internetowych.